Vylepšili jsme stránku Lidé a Země.
Podívejte se na nový design.

Pokud si chcete dovolenou užít bez starostí, využijte vhodné cestovní pojištění!

Hlavní-foto.jpg
mf, Středa, 2. května 2012, Komerční sdělení
Není pojištění jako pojištění. A ten, kdo se spoléhá na bankovní kartu nebo na kartičku zdravotní pojišťovny se může pěkně spálit. A to nejen od sluníčka. Na dovolené je zkrátka lepší nic neriskovat a při výjezdu do zahraničí raději uzavřít výhodné cestovní pojištění. Ani ošetření v Evropské unii totiž není nikdy bezplatné.

„S Evropskou kartičkou zdravotní pojišťovny musí každý počítat s tím, že všude v EU je třeba hradit na české poměry dost vysokou spoluúčast a většina běžných léků a zubní ošetření se hradí plně a v hotovosti,“ varuje obchodní a marketingový ředitel komunikace Evropské Cestovní Pojišťovny Ondřej Rušikvas. Například ve Francii je spoluúčast za lékařské ošetření 30% nákladů, v Itálii si sáhnete do peněženky pro desítky eur. Částečně bezplatné ošetření poskytují ve všech státech EU jen zařízení, která jsou začleněna do veřejného systému zdravotní péče. Ovšem na to můžete v turistických oblastech zapomenout. Tam je většina zdravotních zařízení soukromá.

A když dojde na nejhorší, je Vám kartička zdravotní pojišťovny k ničemu. Převoz zpět domů si musí nemocný hradit sám, stejně jako převoz ostatků do Česka vždy zaplatí pozůstalí. Nepříjemné také je, že pokud si nesjednáte pojištění na cesty, nemáte nárok na žádné asistenční služby, vše si musíte zařizovat sami. Například Evropská cestovní pojišťovna přitom nabízí vlastní asistenční centrálu dostupnou po celém světě nonstop. Síť Euro-Center ve všech hlavních turistických destinacích pak pomůže cestovatelům řešit nouzové situace přímo na místě. „Kdykoliv můžete žádat o jakoukoliv radu v češtině. Nemusíte mít pochybnosti o postupu zahraničních lékařů, protože naši čeští lékaři sledují stav pacienta a schvalují jednotlivé kroky zdravotní péče případně převozu,“ vysvětluje manažer komunikace ECP Vlastimil Divoký.

foto1.jpg

Důležité je dobře si přečíst pojistné podmínky, které pojišťovna při vystavení cestovního pojištění zadává. V nich má klient jasně uvedeno, do jaké výše hradí pojišťovna jeho ošetření a může tak předejít nepříjemným překvapením. Podle odborníků na cestovní pojištění totiž někdy bývají limity dosti omezené a může se stát, že i pojištěný turista sáhne při ošetření pěkně hluboko do kapsy. „Naše pojišťovna si zakládá na tom, že klientům předkládá jednoduché a srozumitelné pojistné podmínky s jasným vymezením výluk, aby byli schopni se v nich sami orientovat,“ říká Vlastimil Divoký z ECP.

Své o tom ví i Jan Král (58). Předposlední den dovolené v Egyptě dostal rozsáhlý srdeční infarkt. Po převozu do nemocnice mu lékaři museli voperovat trojnásobný bypass. Dva týdny ležel v nemocnici, protože jeho stav nedovoloval převoz do Česka. „Pojišťovna všechno zařídila, perfektní nemocnici, dokonce za mnou přivezli syna a zaplatili mu na 14 dní ubytování, jídlo i letenky,“ pochvaluje si pan Král služby Evropské Cestovní Pojišťovny. Kdyby cestovní pojištění neměl, zřejmě by z něj byl bezdomovec. Účet za léčebné výlohy byl totiž dost vysoký – 1 710 000 korun.

foto2.jpg

Nejširší pojistnou ochranu na trhu upřednostňují i cestovní kanceláře. Pojištění do zahraničí Evropské Cestovní Pojišťovny nabízí sedm z deseti největších cestovek. „Je pro nás důležité, aby byli klienti maximálně spokojeni se všemi službami, které jim nabízíme. Pokud dojde k nepříjemnosti jako je nemoc či úraz, je zvlášť důležitý perfektní servis,“ říká Dan Plovajko, mluvčí CK Fischer. Ta nově nabízí ve spolupráci s ECP i celoroční cestovní pojištění pro rodiny s dětmi MultiPack. Uzavřít pojištění si můžete sjednat online na www.evropska.cz.

Sdílej článek dalším cestovatelům

Komentáře

Přečtěte si další podobné články